Μητροπολίτης Βεροίας: «Κρῖναι ζῶντας καί νεκρούς». (ΒΙΝΤΕΟ) 

Το απόγευμα της Πέμπτης, 12ης Ιουνίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων στη σειρά των διαδικτυακών εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» ανέπτυξε το θέμα: «Κρῖναι ζῶντας καί νεκρούς».

Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».

Στη διαδικτυακή ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων, ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Τό ἕβδομο ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς πίστεως ἀναφέρεται, ὅπως εἴδαμε στήν προηγούμενη ὁμιλία, στή δεύτερη ἔλευση τοῦ Κυρίου μας στή γῆ. Ἡ ἔλευση αὐτή θά εἶναι μία ἔλευση «μετά δόξης», γιατί ὁ Χριστός δέν θά ἔλθει ὡς ἄνθρωπος γιά νά μᾶς λυτρώσει ἀπό τήν ἁμαρτία ἀλλά ὡς Θεός γιά νά κρίνει ὅλους τούς ἀνθρώπους καί νά χαρίσει σέ ὅσους ἔζησαν σύμφωνα μέ τίς ἐντολές του τήν αἰώνια βασιλεία του.

Ἀφοῦ, λοιπόν, ἀναλύσαμε τό πρῶτο μέρους τοῦ ἑβδόμου ἄρθρου, τό ὁποῖο συνέταξαν οἱ 318 ἅγιοι καί θεοφόροι πατέρες τῆς Α´ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, σχετικά μέ τήν ἐν δόξῃ ἔλευση τοῦ Κυρίου μας, ἄς δοῦμε τώρα τί πιστεύει ἡ Ἐκκλησία μας σχετικά μέ τή μέλλουσα κρίση καί ποῦ ἑδράζεται αὐτή ἡ πίστη της.

Ἡ μέλλουσα κρίση, ἡ ὁποία θά πραγματοποιηθεῖ κατά τή Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἕνα ἀπό τά βασικότερα δόγματα τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Στά πρῶτα χρόνια τοῦ Χριστιανισμοῦ οἱ πιστοί περίμεναν μέ χαρά τήν κρίση ὡς προσδοκία τῆς ἐπιστροφῆς τοῦ Χριστοῦ στόν κόσμο, σάν χαρά γιά τή συνάντηση μέ τόν Χριστό, σάν ἀπαντοχή μιᾶς ὄμορφης ζωῆς ἀπαλλαγμένης ἀπό τά βάσανα καί τίς ταλαιπωρίες τῆς ἐπιγείου ζωῆς.

Αὐτή ἡ χαρά ἐκφράζεται καί στήν τελευταία φράση τοῦ βιβλίου τῆς Ἀποκαλύψεως. Ὅταν ὁ Χριστός λέγει: «ναί, ἔρχομαι ταχύ», «ναί, ἔρχομαι γρήγορα», οἱ πιστοί ἀπαντοῦν «Ἀμήν, ἔρχου Κύριε Ἰησοῦ».

Ἡ χαρά αὐτή μεταβλήθηκε στό πέρασμα τῶν αἰώνων σέ φόβο, φόβο γιά τήν τελική κρίση, τήν ὁποία οἱ χριστιανοί ἄρχισαν νά ὀνομάζουν «φοβερή».

Στή συνέχεια ὁ φόβος τῆς κρίσεως ἐξασθένισε καί σχεδόν ξεχάστηκε, παραχωρώντας τή θέση του στόν φόβο τοῦ θανάτου. Ὅλοι φοβόμαστε τόν θάνατο, ὄχι ὅμως τήν κρίση. Καί αὐτό εἶναι ἕνα σημεῖο τῆς καταπτώσεως τοῦ ἀνθρώπου καί τῆς κακῆς πνευματικῆς του καταστάσεως.

Ὁ Χριστός στήν περικοπή τῆς κρίσεως τό λέγει ἁπλά. Ὅσοι δείξατε ἀγάπη στόν πεινασμένο, στόν ἄρρωστο, στό φυλακισμένο, στόν ἐλάχιστο, εἶστε εὐλογημένοι καί θά κληρονομήσετε τή Βασιλεία τοῦ Πατρός μου. Ὅσοι ἀρνηθήκατε τή διακονία τῶν ἐλαχίστων, θά κληρονομήσετε τήν κόλαση, πού ἑτοιμάστηκε ἀπό τόν διάβολο.

Μ᾽ ἕναν λόγο, ὅσοι εἶναι μακριά ἀπό τή χάρη τοῦ Θεοῦ, ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία, ξένοι πρός τόν συνάνθρωπο, ὅσοι περιορίστηκαν στόν ἀτομικισμό καί στή φιλαυτία, αὐτοί δέν μποροῦν νά ζήσουν μαζί μέ τό Χριστό. Ὅσοι ὅμως μέ τή δύναμη τοῦ Θεοῦ ζοῦν σέ μία σωστική σχέση μέ τούς ἀδελφούς τους, τούς πάσχοντες, τούς καταφρονεμένους καί ἐλαχίστους, αὐτοί ὁμοιάζουν μέ τόν φιλάνθρωπο Θεό καί μποροῦν νά ζήσουν μαζί του στή Βασιλεία του. Ὁ δρόμος γιά τή Βασιλεία τῶν οὐρανῶν περνάει ἀπό τόν ἐλάχιστο συνάνθρωπο. Ὁ δρόμος γιά τήν κόλαση περνάει μέσα ἀπό τή μοναξιά τοῦ ἑαυτοῦ μας.

Ἡ ἐτυμηγορία τῆς κρίσεως θά εἶναι: ἡ εἴσοδος στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ τῶν δικαίων καί ἡ ἀπόρριψη στήν κόλαση τῶν ἀδίκων καί φαύλων. Καί κανείς δέν θά πρέπει νά ἀμφιβάλλει ὅτι ἡ κρίση θά πραγματοποιηθεῖ, ὅταν ὁ Κύριός μας θά ἔλθει «μετά δόξης κρῖναι ζῶντας καί νεκρούς», ὅπως ὁμολογοῦμε στό ἕβδομο ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως πού συνέταξαν οἱ ἅγιοι καί θεοφόροι Πατέρες τῆς Α´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.