Την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου το πρωί στον Ιερό Ναό της Υπαπαντής του Κυρίου Βεροίας τελέστηκε Αρχιερατικό Συλλείτουργο.
Στο Αρχιερατικό Συλλείτουργο προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ο οποίος χοροστάτησε στον Όρθρο και κήρυξε τον θείο λόγο, συλλειτουργούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Χαΐνούφκα κ. Παύλου απο την Εκκλησία της Πολωνίας.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβ. Μητροπολίτης Βεροίας κ. Παντελεήμων χειροθέτησε Πρωτοπρεσβύτερο τον π. Σάββα Σιτσέφσκι.
ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Η ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτου Βεροίας στην Θεία Λειτουργία :
«Δοξάσατε δή τόν Θεόν ἐν τῷ σώματι ὑμῶν».
Μέ μία προτροπή ἔκλεισε τό σημερινό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα ἀπό τήν ἐπιστολή τοῦ πρωτοκορυφαίου ἀποστόλου Παύλου πρός τούς Κορινθίους. Μέ μία προτροπή πού δείχνει τή σημασία καί τήν ἀξία πού ἀποδίδει ἡ Ἐκκλησία καί ὁ ἴδιος ὁ Χριστός στό ἀνθρώπινο σῶμα, ἀντίθετα ἀπό ὅ,τι ὑποστηρίζουν ὅσοι μέ εὐκολία κατηγοροῦν τήν Ἐκκλησία καί τήν πίστη της.
Δοξάστε, προτρέπει τούς Κορινθίους ὁ ἀπόστολος Παῦλος καί μαζί μέ αὐτούς καί ἐμᾶς, ἀδελφοί μου, τόν Θεό «ἐν τῷ σώματι ὑμῶν», μέ τό σῶμα σας. Δοξάστε τόν Θεό μέ τό σῶμα σας, γιατί ὁ Θεός εἶναι αὐτός πού δόξασε τόν ἄνθρωπο χαρίζοντάς του ἕνα σῶμα πλασμένο κατ᾽ εἰκόνα του· ἕνα σῶμα στό ὁποῖο ἐνεφύσησε τήν πνοή τῆς ζωῆς του· ἕνα σῶμα στό ὁποῖο χάρισε κυβερνήτη τόν νοῦ καί τή λογική γιά νά μπορεῖ νά προοδεύει καί νά προάγεται· ἕνα σῶμα τό ὁποῖο τό ὕψωσε σέ τέτοιο βαθμό, ὥστε νά εἶναι μέλος τοῦ σώματός του, μέλος τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, καί τό ὁποῖο ὑποσχέθηκε νά ἀναστήσει καί νά ἀφθαρτοποιήσει καί νά τό κάνει κοινωνό τῆς αἰωνίου ζωῆς καί βασιλείας του.
Τί σημαίνει ὅμως νά δοξάζει ὁ ἄνθρωπος τόν Θεό ἐν τῷ σώματί του; Σημαίνει νά διατηρεῖ, ἀδελφοί μου, καί νά διαφυλάσσει τό σῶμα του στή μορφή καί τήν κατάσταση πού τοῦ ἔδωσε ὁ Θεός. Νά μήν τό φθείρει, νά μήν τό καταστρέφει, νά μήν τό ἐξευτελίζει καί νά μήν τό εὐτελίζει, γιατί εἶναι δῶρο τοῦ Θεοῦ.
Καί ὅπως, ὅταν ἕνα προσφιλές καί σεβαστό μας πρόσωπο μᾶς χαρίζει ἕνα δῶρο, τό προσέχουμε καί θέλουμε νά τό διατηροῦμε γιά νά θυμόμασθε αὐτόν πού μᾶς τό χάρισε καί νά τόν χαροποιοῦμε, ὅταν βλέπει ὅτι τό ἔχουμε καί τό φροντίζουμε, τό ἴδιο ἰσχύει, ἀδελφοί μου, καί μέ τό σῶμα μας.
Ὁ Θεός χαίρεται καί δοξάζεται, ὅταν ἐμεῖς τιμοῦμε τό σῶμα πού μᾶς χάρισε προσπαθώντας νά τοῦ ἀποδίδουμε τόν σεβασμό πού τοῦ ἀνήκει, ὡς εἰκόνα καί δῶρο τοῦ Θεοῦ, καί ἀξιοποιώντας το κατάλληλα, ὥστε νά ἐκπληρώνουμε τόν σκοπό γιά τόν ὁποῖο μᾶς τό ἔδωσε.
Προκειμένου ὅμως νά ἐπιτύχουμε τόν σκοπό αὐτό, θά πρέπει νά φροντίζουμε νά ἀποφεύγουμε τήν ἁμαρτία. Διότι ἡ ἁμαρτία εἶναι αὐτή ἡ ὁποία φθείρει τό σῶμα· εἶναι αὐτή πού τό εὐτελίζει καί τό ὑποβαθμίζει ἀπό ἔνδυμα τῆς ψυχῆς καί κατοικητήριο τοῦ Θεοῦ σέ σκεῦος χοϊκό, σέ σκεῦος φθαρτό, σέ σκεῦος ἡδονῆς καί ἁμαρτίας, ὅπως συνέβη καί στήν περίπτωση τοῦ ἀσώτου υἱοῦ τῆς παραβολῆς πού ἀκούσαμε στό σημερινό εὐαγγέλιο.
Τί ἔκανε ὁ μικρότερος υἱός τῆς παραβολῆς; Δέν χρησιμοποίησε τό σῶμα του γιά τό καλό, ἀλλά ἀφέθηκε στίς διασκεδάσεις, στά γλέντια, στά ξενύχτια, στήν ἁμαρτία μέ συνέπεια νά φθείρει τό σῶμα του, νά ἐξουθενώσει τήν ὑπόστασή του, νά καταστρέψει τόν ἑαυτό του καί στό τέλος νά αἰσθανθεῖ τόσο μόνος καί τόσο κουρασμένος ἀπό ὅσα εἶχε κάνει, ὥστε νά προστρέξει καί πάλι στόν πατέρα του καί νά ζητήσει τή συγγνώμη καί τό ἔλεός του.
Ἀδελφοί μου, στίς ἡμέρες μας γίνεται πολύς λόγος γιά τόν σεβασμό πού ὀφείλουμε στόν ἄνθρωπο καί τά δικαιώματά του. Γίνεται πολύς λόγος καί μεγάλη προσπάθεια νά ἐκλείψουν καί νά τιμωρηθοῦν ὅσοι ἐκμεταλλεύονται τό σῶμα τῶν συνανθρώπων τους γιά νά ἱκανοποιήσουν τά πάθη καί τίς ἀδυναμίες τους καί, ἀκόμη χειρότερα, νά πλουτίσουν ἀπό αὐτή τήν ἐκμετάλλευση. Ἀσφαλῶς οἱ προσπάθειες αὐτές εἶναι ὀρθές καί ἀξιέπαινες, ἀλλά θά πρέπει πρῶτα ἀπό ὅλα νά μάθουμε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι νά τιμοῦμε καί νά σεβόμασθε τό σῶμα μας ὡς δῶρο καί εἰκόνα τοῦ Θεοῦ. Νά τό σεβόμασθε ἀποφεύγοντας τήν ἁμαρτία, ἀποφεύγοντας νά τό μετατρέπουμε σέ ὄργανο καί μέσο διά τοῦ ὁποίου θά κάνουμε τό κακό.
Καί ἀκόμη θά πρέπει νά προσπαθοῦμε νά τό ἐξαγιάζουμε καί νά τό ἐξαγνίζουμε μέ τούς τρόπους καί τά μέσα πού μᾶς ὑποδεικνύει ἡ Ἐκκλησία μας: μέ τά ἱερά μυστήριά της καί τίς ἁγιαστικές πράξεις της, μέ τό μυστήριο τῆς μετανοίας καί τῆς θείας κοινωνίας, μέ τό ὁποῖο ἑνωνόμασθε μέ τόν Χριστό. Θά πρέπει ἐπιπλέον νά φροντίζουμε μέ τήν ἄσκηση καί τή νηστεία νά καθαρίζουμε τό σῶμα μας καί νά τό ἐξαγνίζουμε καί νά τό ἀπελευθερώνουμε ἀπό τήν ἐξάρτηση ἀπό τά ὑλικά πράγματα πού τό ὑποδουλώνουν· καί τέλος θά πρέπει νά χρησιμοποιοῦμε τό σῶμα μας γιά νά ἐργαζόμασθε τό ἀγαθό, γιά νά κάνουμε καλά ἔργα καί γιά νά καλλιεργοῦμε τήν ἀρετή.
Ἔτσι ὄχι μόνο δέν θά ὑποβιβάζουμε καί δέν θά εὐτελίζουμε τό σῶμα μας, προσβάλλοντας τόν Θεό, ἀλλά θά τόν δοξάζουμε καί μέ αὐτό, τό ὁποῖο Ἐκεῖνος μᾶς χάρισε, ὥστε θά μπορέσουμε μέ τόν τρόπο αὐτό νά ἁγιαζόμασθε ὥστε νά ἀξιωθοῦμε καί τῆς αἰωνίου ζωῆς καί βασιλείας τοῦ Θεοῦ.
ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ